Welkom bij KOVC Sterrebeek

FESTIVAL DER GEMISTE KANSEN

KOVC- ERPS KWERPS 2-0

Het heeft de hele avond niet alleen echt geregend, maar ook kansen geregend. Ongelooflijk hoeveel kansen er door ons werden gemist of door de keeper werden gered. Het begon met een eerste kans voor Chris G, maar die werd door de keeper onschadelijk gemaakt. Gelukkig was de volgende kans al wel raak. Chris G speelde op de rand van de grote rechthoek naar Greg V en die haalde verwoestend uit. Zijn schot vloog naast de paal binnen. 1-0, een mooie start van de regenachtige avond.

De hele eerste helft volgden de kansen elkaar op. Erps onderging de wet van de sterkste. Maar heel dikwijls keerde hun keeper de pogingen, werd er naast geschoten of werd de kans ervoor al gefnuikt door een pass die te diep, te kort, te ver of gewoon slecht was. Het was gewoon niet goed genoeg. Daar kwam nog bovenop dat Erps na een twintigtal minuten met tien verder moest nadat één van hun spelers zich had gekwetst. Ook dat zorgde niet echt voor meer inspiratie om goed af te werken. Chris G kreeg als spits de meeste kansen maar kende een zeer ongelukkige avond voor wat de afwerking betrof. Pascal had de mooiste kans van de eerste helft maar zijn schot naar de winkelhaak werd door de keeper prima in hoekschop gewerkt.

De wet van Murphy loerde om de hoek. En inderdaad op een enkele minuten voor de rust dan toch een prima actie van een speler van Erps. Met een dubbele carambole en heel wat geluk ging hij voorbij Mike en Jo, legde prima terug op de oprukkende middenvelder en die schoot ook goed op doel. Danny was geklopt maar gelukkig stond daar nog Yves om de bal voor de lijn te keren. Dat scheelde niet veel. Gevolg was een 1-0 stand bij de rust en dat was niet echt volgens het spelbeeld. Maar als je de kansen niet afwerkt kan je ook niet scoren natuurlijk.

De tweede helft van hetzelfde laken een broek. Veel kansen voor ons, maar Erps vocht met tien goed terug en kwam er ook een aantal keren zeer goed door. Dat maakte dat we zeker geen gewonnen spel hadden en attent moesten blijven tot op het laatste moment. Onze verdediging stond echter op punt en Danny speelde een puike partij en stond er wanneer het nodig was.

Maar we bleven op onze honger zitten tot een kwartier voor tijd. Toen speelde Chris G opnieuw Greg V aan en die schudde weer een zeer mooi schot uit zijn slof. Zijn kanonbal vloog net naast de paal in het doel. De keeper had zelfs geen tijd gehad om te reageren. 2-0 en match gespeeld. Greg V ging er dan af voor Mike en we speelden de match rustig uit.

Een verdiende overwinning, maar een zeer wilskrachtig Erps-Kwerps heeft het ons met tien zeker niet gemakkelijk gemaakt.

Doelpunten: Greg V (1-0, A: Chris G), Greg V (2-0, A: Chris G)

Ploeg: Danny, Marc, Jo, Greg J, Yves, Mike (Jack), Vince V, Greg V, Andrew, Chris G en Pascal. Pol bleef op de bank als supporter.

Nieuwsbrief
Schrijf u hier in op onze nieuwsbrief en blijf op de hoogte van al het nieuws over jouw favoriete club!