Welkom bij KOVC Sterrebeek

TOP TOP TOP

BERG-OP - KOVC 0-5

Top, top, top, dat waren de eerste woorden van Iani, na het laatste fluitsignaal. En het was inderdaad een prachtig resultaat en dito wedstrijd. Dat had voor een groot deel ook te maken met de aanwezigheid van Aldo die overal aanspeelbaar was en iedereen beter liet spelen.

Het is altijd prettig als je met zo een klasbak in je team zit. Dat doet mij denken aan vervlogen tijden toen twintig jaar geleden de Winne en Olivier Calloens ons middenveld bevolkten. Of toen Ludo De Temmerman (ex-Anderlecht) een jaartje met ons mee kwam spelen.

We speelden dus een prima wedstrijd. De bal circuleerde heel goed van voet tot voet en we kantelden regelmatig het spel. Dat leverde vrij snel een doelpunt op.

Aldo kon de bal recupereren, zette zich door tussen 2 à 3 man, probeerde een schot maar werd afgeblokt, kon de bal echter meenemen en zijn tweede schot ging in doel. 0-1 en het begin van een mooie avond. Christoph verloor als rechtsback een bal, maar kon de zaak toch nog recht trekken en het grootste gevaar wijken met een snelle terugkeer. Hij zorgde zelfs ongewild met een assist voor de 0-2, toen hij een bal zonder kijken naar voren keilde. Chris G liep erachter aan en zette druk. De keeper zou die bal normaal gemakkelijk moeten kunnen ontzetten maar hij trapte wat lullig over de bal. Chris G had dus zomaar voorbij de keeper te lopen en de bal in het lege doel te deponeren. Een echt comedy capers doelpunt.

We hadden nog enkele kansen in die eerste periode maar er volgde geen doelpunt meer. Berg speelde en combineerde wel goed mee, maar kon vrijwel nooit gevaarlijk zijn. Yves stond steeds goed opgesteld en lanceerde een aantal keer met een verre uittrap onze aanval en onze verdediging stond op punt. Bij Berg was er geen jonge snelheidsduivel die het ons moeilijk kon maken.

In de tweede helft konden we vier wissels doorvoeren. En die speelden direct allemaal goed mee want ze werden ook goed betrokken bij het veldspel. Bij Berg-Op ging het opnieuw snel bergaf want we scoorden kort na de start de 0-3. Pol zette zich goed door op links. Zijn lage voorzet werd door iedereen gemist, behalve door Pascal, die zelfs nog tijd had om de bal te controleren en in de hoek te duwen.

Wat later kon Chris G na een aantal mooie driehoekjes tussen Iani, Aldo en Vince V op het middenveld alleen op de keeper af. Hij trachtte het af te maken met een lob over de keeper maar dat mislukte want de bal viel in de armen van de keeper. Robert leverde wat later nog een goede voorzet af die via de dwarslat opnieuw in het veld viel.

Maar niet getreurd, want weer wat later werd het toch 0-4. Pol mocht moederziel alleen koppen op twee corners van Iani. Zijn eerste kopbal ging de mist in, want niet op doel gericht. Zijn tweede poging was wel beter want via de paal ging de bal in doel.

Een uittrap van Yves werd door de backs van Berg gemist en werd de perfecte voorzet voor Pascal. Hij kon alleen af op de keeper en maakte het netjes af met een bal in het hoekje. 0-5 en de forfaitscore stond op het bord. Naar het einde toe vielen er nog een aantal verrekkingen bij ons te noteren bij Onur, Xavier en Vince V. Hopelijk heeft dat geen gevolgen voor volgende week.

Berg had nog een opflakkering met ook een voorzet die op onze dwarslat viel. Dat was zowat hun gevaarlijkste actie van de avond, maar de clean sheet bleef behouden.

Een meer dan verdiende overwinning na een perfecte wedstrijd.

Opstelling: Yves, Marc (Jack), Jo, Pieter (Onur), Christoph (Robert), Vince V, Aldo, Pol, Chris G (Xavier) en Pascal.

Scheidsrechter: eerste helft Onur en tweede helft ikzelf.

Doelpunten: Aldo (0-1), Chris G (0-2, A: Christoph), Pascal (0-3, A: Pol), Pol (0-4, A: Iani), Pascal (0-5, A: Yves)

Nieuwsbrief
Schrijf u hier in op onze nieuwsbrief en blijf op de hoogte van al het nieuws over jouw favoriete club!